Peeter Suure merekindluse laskemoonalaod

Laskemoonalaod seisavad lahutamatute elementidena rikkalikus sõjamälestiste gobeläänis, mis moodustavad Peeter Suure merekindluse, pöördelise üksuse Tallinna militaar- ja asustusajaloos ning inseneri- ja ehitustehnoloogia annaalides. Need maa-alused rajatised, mida esialgu kujutati muljetavaldava U-kujuliste tunnelite hulgana, mille mõõtmed hõlmavad 7 meetri kõrgust, 9 meetrit põrandalaiust ja 200 meetri pikkust 10-meetrise lubjakivikihi all, kujutavad endast Eesti eripära. laiem ehituslugu.

33–39 U-kujulise tunneli jaoks kavandatud suurejoonelist visiooni vähendati aga praktiliste piirangute tõttu vaid kuuele. Alates 1916. aasta varakevadest tehti kohapeal ettevalmistustööd, sealhulgas taimestiku puhastamine ja varisenud osade käsitlemine. Algselt 1917. aasta varakevadeks kavandatud esmase ehituse eesmärk oli kahe esimese tunnelkeldri valmimine 1917. aasta juuliks.

Kiiresti 1917. aastani, IV laskemoonakeldri põhjalik uurimine paljastas struktuurilised väljakutsed ja võimalikud ohud. Vandalism, millele lisandusid varingud, muutis piirkonna rebenenud moodulaedade ja ohustatud hoiatuslintide tõttu ohtlikuks. IV tunneli laoseisu halvenemine, mida varing veelgi süvendas, seab ohtu selle liigitamise päästetavaks rajatiseks.

Kahjuks jääb vähesel määral esialgsest konstruktsioonist, mis esindab ajaloolist insenerivõimet, puutumata. Praeguses seisukorras on hinnangus välja toodud lahendused allesjäänud ajalooliselt väärtuslike elementide säilitamiseks, seades samal ajal strateegiliste ehitusmeetmete abil esikohale ohutuse. See narratiiv kajastab ajaloolise säilitamise, inseneriprobleemide ja ohutuskaalutluste keerulist koosmõju Peeter Suure merekindluse laskemoonaladude kontekstis.

The ammunition warehouses stand as integral elements within the rich tapestry of military monuments that constitute the Peter the Great Sea Fortress, a pivotal entity in Tallinn’s military and settlement history, as well as in the annals of engineering and construction technology. These subterranean structures, initially envisioned as an impressive array of U-shaped tunnels with dimensions including a 7-meter height, 9-meter floor width, and a 200-meter length beneath a 10-meter limestone layer, represent a distinctive facet in Estonia’s broader construction history.

However, the grand vision outlined for 33-39 U-shaped tunnels was scaled back to a mere 6 due to practical constraints. Commencing in early spring 1916, the site underwent preparatory efforts, including clearing vegetation and addressing collapsed sections. The primary construction, initially slated for early spring 1917, sought the completion of the first two tunnel cellars by July 1917.

Fast forward to 1917, a comprehensive examination of the IV ammunition cellar revealed structural challenges and potential hazards. Vandalism, compounded by collapses, rendered the area unsafe with torn modular fences and compromised warning tapes. The deteriorating state of the IV tunnel warehouse, exacerbated by the collapse, jeopardizes its classification as a salvageable facility.

Regrettably, little of the original construction, representing historical engineering prowess, remains intact. In its current state, the assessment outlines solutions to preserve the remaining historically valuable elements while prioritizing safety through strategic construction measures. This narrative captures the complex interplay between historical preservation, engineering challenges, and safety considerations within the context of the Peter the Great Sea Fortress’s ammunition warehouses.

TECHNICAL SPECIFICATIONS

Fotod Richard Viienda erakogust

Skip to content